Ісаак Кушнір: Ви повинні вчитися – до останньої своєї хвилини. Заслужений учитель України, учитель-методист, доцент Київського інституту вдосконалення вчителів ім. Б. Грінченка, двічі Соросівський учитель, визнаний у світі фахівець з евклідової геометрії. Автор понад тридцяти книжок, десятків статей, що надруковані в журналах "Математика у школі", "Квант", "В світі математики". Склав сотні авторських задач і зібрав "Золоту колекцію найкращих задач елементарної математики". Коли вчитель хороший, коли учень хороший? Хороший вчитель – трохи шизофреник . Як і актор: незважаючи на положення у суспільстві та мізерні зарплати, він не може не бути вчителем. Ми ставимося фанатично до своєї професії.
Характеристики хорошого вчителя: Грамотна артикульована мова Завжди у хорошій фізичній формі Займається самоосвітою – це головний предмет у школі. Як говорив Ріхтер: «Якщо я день не граю, це бачу я. Якщо два – бачить спеціаліст. Якщо три – бачить зал» Має свою власну позицію Про нього кажуть: «Пояснює – люкс!»
Характеристики хорошого учня: Безмежно любить свого учителя Схильний до самоосвіти
Використання акторського майстерства На уроці я актор. Але повинно бути відчуття міри, тому що за всім має стояти розум та інтелектуальне наповнення. Не можна анекдотами і притчами знижувати якість фактажу. Я не сумніваюся у тому, який фактаж доношу до учнів, і тому можу дозволити собі жарти, порівняння – мені так краще, красивіше і веселіше жити.
Як працювати з дітьми Я «беру» дітей добротою. Якщо вчитель не добрий, йому не треба йти до школи. Йдеться не про те, що хороший вчитель пригріває і жаліє своїх дітей – він турбується про майбутнє учня. Я не наказую своїх учнів – я обмежую їх у своєму товаристві. Повірте, для багатьох це вища міра покарання, яку їм не так легко перенести.
Як змусити свій мозок працювати Головне – щось сильно захотіти. Щаслива та людина, яка має нестримне бажання. Тоді у неї світле майбутнє.
Порівняння поколінь У мене таке враження, що зараз важче працювати з учнями, ніж десять-двадцять років тому, адже виросла кількість задоволень. Нові іграшки – комп’ютери, телефони – забирають надто багато уваги дітей. Але все ж таки є учні з бажанням до самоосвіти. Не можна навчити тих, хто не хоче навчитися, – важливо знайти свою аудиторію. Діти, які хочуть вчитися, – найбільший подарунок для вчителя.
|